YOUNG

Studenten

Fitness, cardio en krachtraining

Trainings-zones

KRACHT-zone           in deze zone staan tientallen krachtapparaten van topkwaliteit; om je spiermassa te vergroten

CARDIO-zone            in deze zone staan loopbanden, fietsen, steps, crosstrainers en tal van andere machines; hier kun je werken aan je conditie

FREE WEIGHTS       in deze zone kun je de spieren trainen met losse gewichten, powerliften, bankdrukken en tal van andere work-outs

POWER-zone             in deze zone kun je de spieren trainen met onder meer de Hammer Strenght serie

BASIX-zone                in deze zone kun je deelnemen aan kleine groepstrainingen; kracht, conditie, coördinatie, flexibiliteit

KRACHTTRAINING  workshop small group

Tijdens deze krachtige workshops zal de instructeur bepaalde trainingsmethoden laten zien waarmee je jouw trainingsresultaten kunt verbeteren door gebruik te maken van krachtapparatuur.

La Vita Sana heeft een breed aanbod op het gebied van sport, voeding en leefstijl. Op het gebied van cardio bieden we diverse apparatuur aan waaronder crosstrainers, loopbanden, fietsen en steps.  Cardiotraining stimuleert de vetverbranding,  verbeterd uw uithoudingsvermogen en zal de conditie bevorderen.  Cardio fitness kent twee soorten; duur- en intervaltraining. Bij een duurtraining train je op één tempo voor een bepaalde tijd. Dit kun je vergelijken met duurloopwedstrijden.  Ideaal voor het opbouwen of verbeteren van je conditie.  Bij intervaltraining wissel je intensieve periodes af met een rustig tempo. Op deze manier kun je binnen een relatief korte tijd meer calorieën verbranden.  Kortom voor een betere conditie en ondersteuning bij het afvallen is cardio een uitstekende manier.

Krachttraining versterkt je spieren, het leuke aan krachttraining is dat er veel verschillende manieren zijn. Dit kan door middel van krachtapparatuur, losse gewichten en/of trainen met eigen lichaamsgewicht. Op deze manier is er altijd een manier die je aanspreekt! Krachttraining werkt door middel van een korte, krachtige beweging waarbij weerstand wordt geleverd tegen het gewicht. Dit geeft je spieren een prikkel, waardoor de spiervezels zich kunnen ontwikkelen. Des te beter deze spiervezels zich ontwikkelen, des te meer gewicht je kunt gebruiken tijdens je krachttraining. Krachttraining kent vele voordelen waaronder het vergoten van je spiermassa, hierdoor verbrandt het lichaam meer calorieën (spieropbouw kost energie), waardoor je vetmassa zal afnemen.

Onze instructeurs in de fitness helpen je bij het opstellen van een juist programma en manier van trainen voor jouw persoonlijke doelstelling.